Aizvērt
Dermaclinic
Lv Ru En

ATRODI MŪS

Skanstes iela 50, 3. stāvs, Rīga, LV-1013, Latvija

Karte

SAZINIES AR MUMS

TĀLRUNIS +371 67 847 102

MOB. TĀLR. +371 28 381 189

MOB. TĀLR.

FAKSS +371 67 709 555

E-PASTS dermaclinic@vc4.lv

Darba laiks

PIRMDIENA 09:00 - 19:00

OTRDIENA 09:00 - 19:00

TREŠDIENA 09:00 - 19:00

CETURDIENA 09:00 - 19:00

PIEKTDIENA 09:00 - 19:00

SESTDIENA x

SVĒTDIENA x

Seko mums

Facebook Twitter Draugiem Youtube

Ādas kopšana un aizsardzība!

Ja skrien, riteņo, ej pārgājienā, kāp kalnos vai nodarbojies ar jebkurām fiziskajām aktivitātēm ārā, ir jādomā par ādas aizsardzību no aukstuma, vēja, saules, UV starojuma, mitruma u. c. Vislabāk to nodrošina saules aizsardzības līdzekļi ar augstu SPF, kas ir jāuzklāj 20 minūtes pirms iziešanas ārā. Šis ir minimāli nepieciešamais laika intervāls, kurā krēms pagūst iesūkties ādā un iedarboties, lai spētu veikt savu uzdevumu.

AIZSARGKRĒMS IR OBLIGĀTS

Krēms ar augstu SPF ir obligāts, jo pavasaris arī mūsu klimata joslā ir ļoti saulains. Ja esam sniega, ūdens tuvumā, kur UV starojums atspīd, mēs iegūstam dubultu devu. UVS izraisa ādā dažādus bojājumus, tāpēc uz sejas strauji veidojas pigmenti, plankumi, grumbiņas un āda kļūst sausa, apsārtusi, saspringta un pat lobās. Papildus UVS ir galvenais ādas vēža iemesls ilgtermiņā, parasti atklātās ķermeņa vietās, tādēļ būsim uzmanīgi! Aktīvi kustoties, saule pieķeras vairāk, tāpēc ādas bojājums ir lielāks. Sportiskiem cilvēkiem patīk izskatīties veselīgiem un spēcīgiem, tieši viņiem piemīt niķis noķert pēc iespējas vairāk saules staru, kas sportisko ķermeni un sejas vaibstus padara izskatīgākus, piešķirot dabisku iedeguma toni. Diemžēl tas nodara vairāk slikta nekā laba.

AIZSARGKRĒMU LIETOŠANAS GUDRĪBAS

  • Lai ilgtermiņā saglabātu veselu ādu, pavasarī, kamēr dienas laikā ir krasas temperatūras svārstības, auksts vējš vai nokrišņi, ieteicams izvēlēties treknāku, biezākas konsistences aizsargkrēmu ar SPF 50.
  • Ieteicams izvēlēties barjerkrēmus ar cinka oksīdu un citiem dabiskiem minerāliem, nevis lietot ķīmiskos saules aizsardzības līdzekļus.
  • Vienmēr izlasi un ievēro aizsarglīdzekļa lietošanas norādes, vai un cik bieži jāuzklāj atkārtoti, jo tas ir atkarīgs no pievienoto vielu sastāva.
  • Sievietēm derētu zināt, ka fiziskajās aktivitātēs dekoratīvā kosmētika ādai rada papildu slodzi, jo aizsprosto poras, bet tieši tad porām ir jāelpo. Sportot ar kosmētiku nevajadzētu, jo tas ir taisnākais ceļš uz izsitumiem pašās redzamākajās vietās.Ja tomēr vēlamies doties mierīgā pastaigā skaistas, uz dekoratīvās kosmētikas kārtas ieteicams lietot izsmidzināmu līdzekli ar augstu SPF, tas ir pilnībā caurspīdīgs un nesabojā grimu.

SAUDZĒ MATUS UN GALVAS ĀDU!

Skrienot, riteņojot un aktīvi sportojot, noteikti galvā ir jāliek cepure, ķivere, kas pasargā matus un galvas ādu no saules UVS, putekļiem, vēja un nelabvēlīgiem laikapstākļiem.

Aktīvi kustoties, ķermenis sakarst un svīst, arī seja un galvas āda, tāpēc bez galvassegas itin viegli var saaukstēties.

Vēsā laikā cepurei jābūt ne tikai gaiscaurlaidīgai, bet arī sildošai. Fiziskās aktivitātes būtiski veicina arī galvas ādas un matu pastiprinātu taukošanos, to vēl vairāk mēdz stimulēt pirms sportošanas lietotie matu veidošanas līdzekļi.

Cilvēki, kas daudz sporto, bieži mazgā matus, pat vairākas reizes dienā. To drīkst, bet lielākā kļūda ir to darīt ar lētajiem masu produkcijas līdzekļiem, kas šādā situācijā nav īsti piemēroti. Vīrieši rīkojas vēl neapdomīgāk – šampūna vietā mazgā matus ar parasto dušas želeju. Tas galvas ādai rada nopietnu stresu, tāpēc parādās blaugznas.

Matus un galvas ādu, tāpat kā ikdienā, ieteicams mazgāt ar atsvaidzinošiem un atjaunojošiem matu kopšanai paredzētiem neitrāliem līdzekļiem. Ja ir problēmas, labāk tos izvēlēties aptieku kosmētikas klāstā vai meklēt dermatologa palīdzību.

JA ĀRĀ IR VĒSI

Ja ārā ir auksts, pirms sportošanas nelieto mitrinošu krēmu, jo tas burtiski piesalst pie ādas un rada ādas apsārtumu. Vari uzklāt aukstuma krēmu (ar norādi cold) – tas satur vaskus un lipīdus, kas pārklāj ādu ar tādu kā plēvīti, veidojot otrās ādas kārtiņu, kas aizsargā. 

Ir jāparūpējas arī par ķermeņa ādas labsajūtu. Ja sportojot velc cimdus, tiem jābūt daļēji elpojošiem, tāpat ir svarīgi izvēlēties piemērotu apģērbu, kas netraucē ādas funkcijas. Ideāli, ja tērps ir vairākos slāņos: pirmajam, kas saskaras ar miesu, jābūt gaiscaurlaidīgam jeb elpojošam, lai ādas svīšana nepaaugstina ķermeņa temperatūru. Otrajam slānim jābūt ūdensnecaurlaidīgam, bet trešā uzdevums ir saglabāt ķermeņa siltumu un vienlaikus aizturēt vides ietekmi, ko rada vējš, lietus, aukstums u. c.

PĒC AKTIVITĀTĒM

Pēc sporta aktivitātēm mēs esam pelnījuši attīrīšanās rituālu. Iesaku neaizrauties ar ilgiem karstas dušas seansiem kopā ar agresīviem ziepes saturošiem mazgāšanās līdzekļiem, tā vietā ikdienas higiēnai vēlams lietot maigus attīrošus gelus, eļļas, kas netraucē normālas ādas barjeras funkciju.

Pilnu interviju ar "Dermatoloģijas klīnika" dermatoloģi Dr. Tatjanu Ļiņovu lasiet žurnāla "EJ!" marta numurā.